واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت فسیلی است نه مازوت سوزی

  • کد خبر: ۱۹۸۶۶۰
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت فسیلی است نه مازوت سوزی
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص دلایل آلودگی هوا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، داریوش گلعلیزاده صبح امروز (۱۵ آذر ۱۴۰۲) در نشستی خبری که در اداره کل محیط زیست استان تهران پیش از بازدید خبرنگاران از نیروگاه بعثت برگزار شد، اظهار کرد: مطالبی مبنی بر اینکه علت آلودگی هوای تهران مازوت‌سوزی است، مطرح شد که نادرست است. مخزن مازوت نیروگاه بعثت از سال ۱۳۹۱ با حکم قضایی پلمب است البته اگر هم پلمب نبود، به این دلیل که این نیروگاه داخل شهر است، مازوت استفاده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه اگر مازوت مصرف شود، به‌خوبی قابل مشاهده و تشخیص است، ادامه داد: نیروگاه منتظرالقائم کرج هم تاکنون صرفاً گاز مصرف کرده و به هیچ وجه مازوت نسوزانده است و این کار را نخواهد کرد.

رئیس مرکزملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: در اصفهان هم دو نیروگاه داریم که امسال مازوت‌سوزی نداشته‌اند. نیروگاه شازند استان مرکزی هم مازوت مصرف نکرده است.

گلعلیزاده تأکید کرد: نیروگاه‌ها عامل آلودگی هوا نیستند و هر سال زمانی که با وارونگی دما مواجه می‌شویم، شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به قانون هوای پاک اظهارکرد: بسیاری از تکالیفی که در قانون هوای پاک درج شده است، در قوانین دو دهه گذشته نیز وجود داشت از جمله این قوانین می‌توان به قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی در مدیریت سوخت اشاره کرد که در صورت اجرا بسیاری از مشکلات در قانون هوای پاک و انباشت تکالیف دیگر به وجود نمی‌آمد. برخی از این قوانین مربوط به مبحث ناترازی انرژی است و در صورت اجرایی شدن آن دیگر ناترازی انرژی نداشتیم. کیفیت سوخت نیز بهتر می‌شد.

به گفته رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ۹۴درصد از انرژی کشور مبتنی بر مصرف سوخت‌های فسیلی است. ایران از نظر شدت مصرف سوخت‌های فسیلی در دنیا رتبه اول را دارد و این وضعیت بسیار نگران‌کننده است. با توجه به مصرف حجم زیادی سوخت فسیلی، در نیمه دوم سال که شرایط وارونگی دما یا سکون دمایی رخ می‌دهد، کلانشهر‌ها دچار آلودگی هوا می‌شوند و منشأ این آلودگی‌ها مازوت‌سوزی نیست.

وی افزود: امروزه تعداد خودرو‌های تک سرنشین افزایش یافته است. در این شرایط توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌تواند بر کاهش مصرف سوخت تأثیر مثبتی داشته باشد چراکه اگر وسایل حمل‌ونقل عمومی در مسیر و در نزدیکی محل سکونت و کار افراد باشد همچنین ظرفیت مناسبی داشته باشد مردم می‌توانند با آسایش بیشتری تردد کنند.

خبر در حال تکمیل است...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->